“Șarpele și aripile nopții” de Carissa Broadbent (recenzie)

• Titlul original: “The Serpent and the Wings of Night”

• Autor: Carissa Broadbent

• Serie: “Coroanele Nyaxiei”

• Volum: I

• Editura: Storia Books

• An apariție: 2023

• Număr pagini: 546

• Traducere de Oana Dușmănescu

Pe când era doar o copilă, Oraya a fost salvată de Vincent, regele vampirilor Născuți din Noapte, și crescută ca și cum i-ar fi fost propria fiică, în ciuda faptului că ea era om. A învățat cum să lupte și cum să se protejeze împotriva vampirilor, deși locuiește în mijlocul lor. Singura ei șansă de a nu mai fi privită ca pradă, este să participe la turneul Kejari și să-l câștige, însă nu va fi atât de ușor, mai ales că-i are drept adversari pe cei mai puternici vampiri din toate cele trei case. Va putea supraviețui doar dacă formează alianță, și cine altcineva să se ofere, dacă nu Raihn, vampirul misterios și necruțător?

O poveste explozivă, din toate punctele de vedere, captivantă, sângeroasă, mult prea sângeroasă, brutală, crudă, mincioasă, trădătoare, tot ce e mai urât, dar totodată și tot ce e mai frumos, puternică, ambițioasă, încărcată de speranță și gesturi de iubire. Toate acestea și mult mai multe în aproape 550 de pagini care vă vor vrăji, de-a dreptul.

Recunosc, m-am temut că va fi un nou DNF atunci când am început-o, realizând cât de greu înaintam cu ea, îmi plăcea și mă obosea în aceeași măsură, mă enervau anumite detalii, uneori parcă erau prea multe, însă nu m-am lăsat și foarte bine am făcut, căci lucrurile au luat o turnură neașteptată și acțiunea a luat-o la galop și cu greu m-am putut ține de ea. Toate acele detalii cu care mă bombardase autoarea erau menite pentru a-mi face o idee mai amplă asupra universului, dar și asupra personajelor, iar o dată ce am început să le cunosc mai bine și să le înțeleg, într-o anumită măsură, altfel a stat treaba.

Oraya este o protagonistă, puțin spus, puternică, având în vedere că a crescut printrr vampiri. Este ambițioasă, nemiloasă, determinată, dar și inimioasă, acest lucru amenințându-i judecata de câteva ori și punându-i viața în pericol. M-am lăsat cucerită de ea de la prima apariție și a fost o experiență nemaipomenită să o urmăresc evoluând de-a lungul poveștii. Raihn este acel vampir de care să te temi, dar în același timp, și vampirul după care să tânjești, mai mult și mai mult, să-ți dorești să-l descoși și să-i dai jos învelișurile puțin câte puțin, să-l descoperi în toată splendoarea lui. M-a vrăjit cu statura sa impunătoare, însă am reușit să văd dincolo de ea și am dat peste un personaj intrigant, cu simțul umorului și chiar fermecător. Ca să nu mai spun că nici în bătălii nu se lăsa mai prejos… Iar împreună cu Oraya erau asemeni unei furtuni, când te loveau, cu greu le puteai face față. Au fost frumoși de urmărit separat, dar împreună, erau un deliciu…

Să spun că am luat parte la o cursă de roller-coaster ar fi puțin spus, “Șarpele și aripile nopții” m-a năucit total, m-a determinat să transpir la greu citind-o, de parcă aș fi luptat și eu alături de personaje, am râs, m-am emoționat, mi-a stat și inima într-un anumit moment, la propriu, și chiar am vrut să refuz să citesc în continuare, de teamă că ceea ce tocmai s-a întâmplat e pe bune și nu acceptam așa ceva, în niciun caz. M-a luat cu palpitații, iar ultimele pagini le-am citit cu sufletul cât un purice, le-am devorat mai bine zic și când m-am văzut la final, parcă m-am lovit de un zid, întrucât nu eram pregătită să se încheie povestea.

Nota autoarei m-a lăsat cu un gol în suflet, dar și cu speranță, știind că seria se bucură de cinci volume, mă entuziasmează maxim, dar așteptarea mă macină puțin câte puțin, dar n-am de ales, din păcate…

“Șarpele și aripile nopții” a avut tot ce și-a dorit sufletul meu, cu siguranță are ce-și dorește și sufletul vostru, ca și tropes avem enemies to lovers executat cum trebuie, touch her and you die, o protagonistă puternică, subestimată, care surprinde cu fiecare capitol parcurs, vampiri, mai exact un anumit vampir care hipnotizează, demoni, lupte sângeroase, un fel de “Hunger Games”, dar cu ființe supranaturale, brutale, însetate de sânge. Secrete, minciuni, trădări, alianțe, răsturnări de situație, dovezi de iubire, pasiune și multe altele vă așteaptă în acest prim volum al seriei “Coroanele Nyaxiei”.

Leave a comment